Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. Ignacego Mościckiego

Erasmus+ Educating Hearts

15-22.05.2022r. – Anamur, Turcja

Prezentacja6_(1).pdf

ANAMUR - TURCJA - 15-22.05.2022 r.

Rozpoczynamy trzecią mobilność projektu Erasmus + "Educating hearts" w Turcji - w Anamur.

14.05.2022 r. - Wyruszamy na 3 mobilność projektu "Educating hearts" do Turcji.

Wyruszyliśmy w sobotę rano na poranny lot do Antalyi w Turcji. Spod szkoły w Winnicy wyrusza grupa czterech chłopców: Mateusz, Adam, Karol i Oliwier oraz dwie opiekunki: p. J.Grabarek i A.Warda.

Z lotniska Chopina w Warszawie wystartowaliśmy samolotem o godz. 9.35 do Antalyi. Po trzygodzinnym locie wylądowaliśmy na miejscu i udaliśmy się do hotelu. Przylecieliśmy dzień wcześniej, ponieważ z Antalui do Anamur czekała nas jeszcze sześciogodzinna podróż.

15.05.2022 r. - Przed projektem.

Wyruszyliśmy w długą podróż z Antalyi do Anamur. Trasa wiodła bardzo krętymi górskimi drogami nad brzegiem Morza Śródziemnego. Po godzinie 16 zakwaterowaliśmy się w hotelu w Anamur wraz z innymi uczestnikami projektu.

16.05.2022 r. - Pierwszy dzień projektu.

Nasz pierwszy dzień projektu rozpoczął się od wizyty w szkole. Zostaliśmy przyjęci przez uczniów i nauczycieli pięknym, tradycyjnym tańcem tureckim. Następnie obejrzeliśmy prezentację o wartościach europejskich. Zwiedziliśmy szkołę i spotkaliśmy się z dyrektorem placówki nas goszczącej, który opowiedział nam o szkole i mieście Anamur. Po posiłku na murach przed szkołą malowaliśmy graffiti przedstawiające postaci z krajów partnerskich.

17.05.2022 r. - Drugi dzień mobilności.

Drugiego dnia mieliśmy zajęcia w szkole dotyczące równouprawnienia kobiet i mężczyzn. Uczniowie wykonywali różne czynności przypisane stereotypowo do jednej z płci. Uczestnicy projektu zmierzyli się m.in.: ze zmianą pieluch, przyszywaniem guzików, wieszaniem prania, obieraniem jabłek, wkręcaniem żarówki, zasznurowywaniem butów, wkręcaniem śrubek i wycinaniem gwiazdy. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach w Centrum Sztuki z marbling (marmurkowanie). Po obiedze odbyliśmy kolejne spotkanie z dyrektorem szkoły i koordynatorem projektów w Anamur. Na koniec kontynuowaliśmy malowanie swoich graffiti.

18.05.2022 r. - Kolejny dzień mobilności.

Trzeciego dnia mobilności uczestniczyliśmy w występie chóru szkonego. Uczestnicy próbowali swoich możliwości wokalnych włączając się we wspólny śpiew piosenki o tolerancji: Fasa fiso-nonsens.

Tego dnia spotkaliśmy się z merem miasta Anamur. Był to też dzień integracji między uczniami i ich rodzinami, a uczestnikami projektu. Rodziny tureckie zabrały uczniów do swoich domów, celem zapoznania z kulturą i obyczajami Turków. W tym czasie nauczyciele odwiedzili urzędnika odpowiadającego za oświatę - odpowiednik naszego kuratora.

19.05.2022 r. - Czwarty dzień projektu.

W tym dniu przypadał Narodowy Dzień Turcji, w związku z tym wzięliśmy czynny udział w zorganizowanej na to wydarzenie paradzie. Obejrzeliśmy prezentację orkiestry miejskiej z Anamur oraz pokaz tradycyjnych tańców. Wysłuchaliśmy hymnu tureckiego.

Następnie przemieściliśmy się poza Anamur, gdzie zwiedzaliśmy pozostałości starożytnego miasta. Po drodze odwiedziliśmy bananową farmę, na której zobaczyliśmy, jak rosną banany, jak się je zbiera i przesyła do innych krajów.

Na koniec dnia wzięliśmy udział w pikniku, na którym  zbierane były środki dla dzieci niepełnosprawnych.

Tego dnia uczestniczyliśmy w uroczystym rozdaniu certyfikatów.

20.05.2022 r. - Kończymy mobilność.

Ostatniego dnia mobilności zwiedziliśmy meczet i spotaliśmy sie z immamem. Rozmawialismy na temat religii świata, ich cechach wspólnych i różnicach. Uczestniczyliśmy we wspólnej modlitwie i mogliśmy obejrzeć piękno architektonicne tej świątyni.

21.05.2022 r. - Zwiedzamy Turcję czekając na jutrzejszy lot do domu.

Po śniadaniu i kąpieli chłopców w basenie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Antalyi. Znowu jechaliśmy bardzo krętymi górskimi drogami nad brzegiem morza. Na miejsce dotarliśmy późnym popołudniem. Zameldowaliśmy się w hotelu, chwilę odpoczęliśmy, a potem ruszyliśmy zwiedzać miasto, stolicę Riviery Tureckiej leżacej u podnóża gór Taurus.

22.05.2022 r. - Wracamy do Winnicy.

Musięliśmy wstać bardzo wcześnie, bo o trzeciej nad ranem wyruszyliśmy na lotnisko. Odbyliśmy odprawę i wystartowaliśmy samolotem około godz. 6.00. Po trzech godzinach lotu szczęśliwie wylądowaliśmy na lotnisku Chopina w Warszawie. Po odprawie celnej wróciiśmy do Winnicy. Kolejna mobilność zakończona, czekamy na następne.

• Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. I. Mościckiego w Winnicy
    ul.Pułtuska 19
    06-120 Winnica
  • 023 691 40 79 (sekretariat ZPO)
    023 691 40 82 (przedszkole)