Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. Ignacego Mościckiego

Bajkowe Samorządowe Przedszkole

Erasmus+ Educating Hearts

25.09 - 02.10. 2022r. – Porto, Portugalia

24.09.2022r. Erasmus + w projekcie: Educating hearts- Edukujemy serca, rozpoczęliśmy kolejną mobilność uczniów z ZPO w Winnicy. Temat następnych działań projektowych to: "Wyrażamy siebie- Expressing ourselves!" Zaraz po północy wylądowaliśmy na lotnisku w Porto, w Portugalii. Linie Ryanair z Modlina  przeniosły nas w ciągu 4  godzin nad Ocean Atlantycki!

25.      25.09.2022r. Pierwsze spotkanie z Maią i Porto. Z pomocą Nepalczyka kupiłyśmy bilety na metro i  wyruszyłyśmy z Mai na zwiedzanie Porto. Najpierw  zwiedziliśmy zabytkowa stację kolejową Sao Bento, ozdobioną 20tys. płytek zwanych azulejos.

Podziwiałyśmy zabytkowy, barokowy kościół św. Ildefonsa, Katedrę Se i 74 metrową więżę i kościół Kleryków, aby następnie zejść w dół schodami na nadbrzeże Ribeira i podziwiać most na Douro. Potem zjadłyśmy włoską pizzę, odwiedziłyśmy sklep z sardynkami i zachwycałyśmy się muzyką portugalską w wykonaniu różnych zespołów na pikniku w parku Jardim da Cordoaria.

26.09.2022r. Pierwszy dzień projektu to powitanie uczestników przez dyrektora szkoły partnerskiej oraz występy uczniów Agrupamento Pedroucos in Maia i wizyta w kuratorium oświaty oraz u burmistrza Mairazgoraz. Na zakończenia dnia odbyły się gry i zabawy integracyjne- Porto, Portugal.

27.09.2022r. Warsztaty dotyczące różnic pomiędzy naszymi krajami. Swoją pracę zaprezentowała  Julia Wasilewska.  Następnie udaliśmy się do Lunchtime, gdzie mogliśmy wybrać dania międzynarodowe.  Ciekawostką był robot spacerujący i zbierający zamówienia.  Potem udaliśmy się na wycieczka po szkole w Mai. Odbyły się tu również warsztaty w Crystal Palace Gardens. Zmęczeni i głodni udaliśmy się na kolację do lokalnej, rodzinnej, portugalskiej restauracji.

28.09.2022r. Zwiedzamy Porto: dworzec Sao Bento, dawne więzienie, księgarnię Lello, znaną z filmu" Harry Potter, kawiarnię, którą zainspirowała się J. Rowling aby napisać serię książek  "Harry Potter"oraz lokalny market i najładniejszy Mc Donald w Europie. Następnie  autobusem hop-on hop – off  udaliśmy się na wycieczkę zwiedzić Porto  i  nad Ocean Atlantycki.

29.09.2022r. Wizyta w integracyjnej  szkole podstawowej Boucinha, Maia, Portugalia. Tu odbyły się zajęcia dotyczące włączania i różnorodności. Bardzo podobały się nam warsztaty- wyrażamy siebie przez sztukę. W tym dniu braliśmy także udział w pożegnalnej kolacji.

30.09.2022r  Tego dnia znów spotkaliśmy się w zaprzyjaźnionej szkole i wspólnie tworzyliśmy Rain of affections - trójwymiarową ekspozycję z naszych prac.   Po południu nasi uczniowie udali się na zwiedzanie Porto z rodzinami portugalskimi.

01.10.2022r. Nasza mobilność pod hasłem: Równość i wyrażanie siebie" dobiegła końca. Jeszcze szybkie zakupy w Pingo Doce czyli naszej Biedronce i udajemy się na lotnisko. Na lotnisku małe opóźnienie samolotu, trochę stresu, ale w końcu udało się i szczęśliwie wylądowaliśmy w Modlinie.

• Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. I. Mościckiego w Winnicy
    ul.Pułtuska 19
    06-120 Winnica
  • 023 691 40 79 (sekretariat ZPO)
    023 691 40 82 (przedszkole)