Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. Ignacego Mościckiego

Bajkowe Samorządowe Przedszkole

Erasmus + "Digital Tourist Guide via ICT"

Monchengladbach - NIEMCY - 02 - 08.12.2018 r.

02.12.2018 r. - Pierwszy dzień w Nadrenii Północnej - Westfalii.

W mglisty niedzielny poranek 02.12.2018 r. udaliśmy się w podróż do Nadrenii Północnej, aby rozpocząć projekt Digital Tourist Guide "Cyfrowy przewodnik turystyczny". O godzinie 7.35 z lotniska Chopina z Warszawy samolotem linii LOT wyruszyłyśmy do Dusseldorfu w Niemczech. Na lotnisku czekała na nas przesympatyczna Pani "driver"  Melanie Schnabel, która przekazała nam identyfikatory i odwiozła nas do Hotelu Palazzo. Po rozpakowaniu bagaży i chwili odpoczynku omówiłyśmy cele i zadania projektu. Dzisiejszy dzień poświęciłyśmy na zwiedzanie najbliższej okolicy, a wieczór miło spędziłyśmy  podczas kolacji integracyjnej.

03.12.2018 r. Pierwszy dzień szkolenia.

O 8.30 spod hotelu koordynatorzy projektu zabrali nas do partnerskiej Comenius - Schule w Monchengladbach. Na progu szkoły powitali nas nauczyciele i uczniowie. Nasi gospodarze oprowadzili nas po budynku szkoły, zapoznali z pracującymi w niej nauczycielami, uczniami oraz zasadami funkcjonowania szkoły. Mieliśmy możliwość rozmowy z uczniami, nauczycielami, a także obejrzeliśmy przygotowany przez uczniów i nauczycieli programu powitalno - promujący szkołę w świątecznym klimacie. Otrzymaliśmy słodkie upominki i przeszliśmy do sali szkoleniowej. Tam omówiliśmy cele projektu oraz zostały przydzielone zadania i terminy wizyt dla poszczególnych państw partnerskich. Po lunchu przygotowanym przez uczniów szkoły dalej kontynuowaliśmy nasze szkolenie aż do godziny 18. Po ciężkim dniu spotkaliśmy się na wspólnej kolacji w chińskiej restauracji, gdzie każdy mógł znalęźć coś zdrowego i smacznego dla siebie.

04.12.2018 r. - 2 dzień projektu - wizyta u burmistrza miasta Monchengladbach i w Akwizgranie.

Kolejny dzień rozpoczeliśmy wizytą w Urzędzie miasta Monchengladbach w Niemczech. Pan burmistrz przyjął nas w sali rad, gdzie opowiedział nam o mieście i jego historii. Na koniec spotkania zrobiliśmy sobie współne pamiątkowe zdjęcia oraz wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej. Następnie pojechaliśmy do Akwizgranu, miasta najbardziej wysuniętego na zachód Niemiec. Niegdyś Akwizgran był jednym z najważniejszych miast Europy. Karol Wielki wybrał to miejsce na swoją siedzbę, przez co miasto stało się centrum pierwszego od czasów rzymskich prawdziwego imperium. Zwiedziliśmy Katedrę oraz Skarbiec - największe atrakcje miasta wpisane na liste światowego dziedzictwa UNESCO, jako jedno z pierwszych 12 pozycji. Oprócz miejsc historycznych obejrzałyśmy jarmark bożonarodzeniowy, na którym zakupiłyśmy akwizgrańskie pierniczki Printen.

05.12.2018 r. - Trzeci dzień erasmusa  DTG ICT.

Środa rozpoczęła się od spotkania w placówce naszych gospodarzy, gdzie w grupach opracowywaliśmy zasady fotografowania i opracowywania zdjęć oraz filmów do muzeum 3D, a także zakres materiałów do opracowania ebooka.  Koordynatorzy poszczególnych grup uzgadniali możliwości realizacji wyjazdów grup do państw członkowskich. Tego dnia opracowane zostały także ankiety ewaluacyjne dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Pozostałą część dnia spędziliśmy wspólnie w Amsterdamie, zwanym Wenecją Północy, spacerując wąskimi uliczkami i płynąc tamwajem wodnym po kanałach, rozciągających się pod tysiącem mostów.

06.12.2018 r. - Kolejny dzień projektu - szkolenia i Dusseldorf.

Czwarty dzień szkolenia rozpoczął się od zajęć w szkole Comenius Schule prowadzonego przez Ayhana Sezdirmeza – koordynatora projektu.  Zapoznał nas  z narzędziami, które są niezbędne dla uczniów uczestniczących w projekcie do realizacji wirtualnego muzeum: https://calameo.com, http://h5p.org, Screencast-O-Matic: Screen Recorder & Video Editior,  www. plickers.com. Mogliśmy również przećwiczyć prezentowane programy i aplikacje na laptopach i tabletach. Po lunchu przygotowanym przez uczniów szkoły  pojechaliśmy do Dusseldorfu. Tam zwiedziliśmy lokalną telewizję WDR. Następnie bulwarem nad przepięknym Renem dotarliśmy do Starego Miasta, gdzie zwiedzaliśmy oraz mieliśmy możliwość spróbować min. pieczonych kasztanów i innych lokalnych specjałów.

07.12.2018 r. - Ostatni dzień projektu. Kolner Dom.

Piątek i ostatni dzień naszego pobytu w Monchengladbach rozpoczęło spotkanie w szkole na warsztatach prowadzonych przez Okana Gultekina. Nauczyliśmy się zasad bezpieczeństwa i sposobów przekazywania informacji do tworzenia wirtualnego muzeum, treści i zdjęć do ebooka. Popołudnie spędziliśmy w malowniczej Kolonii. Tam zwiedzaliśmy monumentalną, przepiękną gotycką katedrę (Kölner Dom) wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO z relikwiarzem Trzech Króli oraz Most Hohenzollernów,  gdzie zakochani przyczepiają kłódki ze swoimi imionami (ważą one aż 40 ton!). Poznaliśmy historię miasta. Naszym przewodnikiem był nauczyciel szkoły w Munchengladbach.

08.12.2018 r. - Wracamy do domu.

Po owocnym w wiedzę i nowe doświadczenia tygodniu, wracamy do domu. W poniedziałek zaczynamy intensywną pracę i kontynuujemy projekt, przygotowując uczniów do zadań na wyjazdy mobilne.

• Publiczna Szkoła Podstawowa im. prof. I. Mościckiego w Winnicy
    ul.Pułtuska 19
    06-120 Winnica
  • 023 691 40 79 (sekretariat ZPO)
    023 691 40 82 (przedszkole)